طبس-سيدابوالفضل حقاني-سرپرستي يزد فردا: از اولين سالگرد واقعه شكست آمريكا در صحراي طبس،تا كنون سي و يك سال مي گذرد و تا سال يكهزار و سيصد و هشتاد، همواره شهرستان طبس با جلال و عظمت خاص اين رخداد بزرگ تارخ ايران را گرامي داشته و مراسم يادبود آن را در صحراي طبس،به نحوي بسيار شايسته برگزار و مديريت كرده است.

از سال 1380 تا 1389 مديريت اين مراسم عظيم و ارزشمند را مركز استان يزد به عهده گرفت. كه بنابر در خواست هاي مكرر و پيگيريهاي انجام شده توسط امام جمعه و مسئولان طبس امسال برگزاري مراسم فوق الاشاره به مجموعه اداري و اجرايي شهرستان طبس محول گرديد.

اما متاسفانه بر اساس شواهد موجود، بودجه مالي كه همه ساله مديران استان يزد براي برگزاري يادبود اين واقعه تاريخي به كار مي گرفته اند، امسال در اختيار شهرستان طبس قرار نگرفته است.

حجت الاسلام سيد ابراهيم مهاجريان- امام جمعه طبس: به همين جهت با بيان ضرب المثل قديمي با عنوان( نان بده...فرمان بده ) به مديران استان يادآور شد، كه اگراختياري به شهرستان طبس براي برگزاري مراسم داده ايد،قطعأ مي دانيد اينگونه همايشها كه به جهت تكرار تاريخ ارزشمند نظام و انقلاب بايد براي انعكاس بين المللي آن هزينه متعادل مصروف داشت،نياز به اختصاص بودجه از سر فصلهاي فرهنگي دارد. كه متأسفانه مديران محترم استان يزد، در اين رابطه فقط با صدور دستور،برگزاري مراسم را واگذار نموده اند و از اعطاي هزينه هاي آن خبري نيست.

ايشان با اشاره به شكوه مراسم و انعكاس خبري آن تا سال 1380 از پوشش خبري اين مراسم ملي در سالهاي گذشته انتقاد كرده و خواهان توجه بيشتر رسانه اي استان يزد به گراميداشت واقعه صحراي طبس شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا